søndag 15. april 2012

Den fineste vårblomsten.


Dette innlegget har eg laga for å delta i ein konkuranse på Moseplassen.

Den fineste vårblomsten.
Ikkje lett å velge men eg må sei at dei blomstene som dukker opp tidligst om våren er dei eg set mest pris på.
Crocus tommasinianus - snøkrokus
 er nok den eg er aller mest glad i. Den sprer seg godt og står som lilla tinnsoldater gjennom allslags vær. Kjem det ein solglytt åpner dei seg og viser seg i all sin prakt. Etter ein sur vinter finnes det ikkje noko som gleder ein hageentusisat meir.

9 kommentarer:

Ranten sa...

De var jo deilig lekker der de sto :)Jeg tenkte akkurat på det, at det ikke var flere krokus med :) Lykke til!

Aud sa...

Crocus er vårblomst nummer en. Nydelig bilde.
Lykke til i konkurransen :-)

krepsemor sa...

Nydelige krokus, og så fyldig tue!
Mine ble slått tilbake av snøen, og når den var smeltet bort, lå de som våte filler!
Lykke til i konkurransen!

Tins roser sa...

Aldeles nydelig bidrag!

Garden Living sa...

Helt enig C. tommasinianus er den fineste :-) Det er noe med dens enkelhet og eleganse. Mange av sortene er også flotte!

Lykke til!

hageglad sa...

Det er helt klart en herlig vårblomst! Det er en vakker tue du har på bildet! Lykke til! Hege

SigridfraEnget sa...

Mange krokus i stram givakt ER virkelig vår.

Frøya-Heidi sa...

Ett flott krokusbilde! Jeg er helt enig, en av de fineste krokusene.

Lykke til Anne!

Landbohaven sa...

Jeg kom bare lige forbi din blog.
Godt billede af de smukke Krokusser.
Godt valg. Held og lykke i konkurrensen.
Tak for kigget.
Ha´ en god dag.