mandag 27. april 2009

Bubilfestival


Akkurat, vi har vore på festival på Randaberg i helga. Den bilen med blått på er vår. Og eg trur sannelig det er meg som sit og nyt tilværelsen der også.
Flott vær og full gass heile helga. Skal gjentages.

Ellers så må eg vise nokre av mine frøsådde her.


Eithea blumenavia sådd i fjord vinter. Denne skal være litt vrien frå frø men eg har altså 2 potter med fleire planter i. Det er bare den eine som blomstrer, men den har 2 blomsterstilker.






Denne siste er Hippeastrum blossfeldiae som var sådd året før. Ein riktig lekker sak med lange blomsterstilker.
Min eldste datter m/fam. lånte huset i helga Ho for avgårde med ein del planter i dag. Det er tid for deling og nyting i hagen.
Kjem tilbake med bilder derfrå med det første. No regner det.
Og obs.... eg har sagt ja til at Kvinnheringen (lokalavis) kan få komme og ta ein prat i neste veke.


5 kommentarer:

Miamaria sa...

He he. Jeg leste "bulbilfestival" og lurte på hva i alle dager det var for noe.

Anne-Marie sa...

Jeg leste det samme som MiaMaria. Trodde du hadde noen liljer som hadde fått helt uvanlig mange bulbiller. Hihi.

Berit sa...

Dere også? Da er vi tre, fniiis!
Men det ser da trivelig ut uten l i ordet også.

akoen sa...

He-he slik går det når ein skriv dialekt. I alle falle sån delvis dialekt.

Berit sa...

Slik går det når leserne er mer innstilt på bulbiller enn på bobiler, tenker jeg. :D