lørdag 18. juli 2009

Bobilturister i Kroatia


Det er vell på tide med nokre ord her. Vi er på ferie med Bobilen. Og målet var Kroatia. No har vi vore her i 1 veke og vi stortrives.
Men først nokre bilder frå turen nedover.
Vi reiste via Sverige - Trelleborg til Tyskland - Sassnitz (eller noko sånt). Tyskland er herved døypt til dei evige motorveiers land. Og dei Østtyske gamle betongveiene var ein på kjenning å kjøre på. Synest aldri det landet tok lutt. Vi overnatta på eit truckstopp ved ein bensinstasjon og suste videre neste morgen.


Neste overnatting var i Østereike og det var på samme måte. Dagen etterpå hadde vi ikkje kjørt langt før vi havna i kø. Den varte i 3 timer og det var bare den første av 3 køer den dagen.



Men når det løsna gikk det unna. Slik bygger dei veier der i Østerike. Burde ikkje være så ulikt utgangspunktet i Norge.
Der er himla langt ned bare for å ha nevnt det.

Etter å ha stått i kø for å komme inn i Slovenia var det Atter ein kø for å komme inn i Croatia.
Her står vi i kø og vi får her den første følinga med kva vi skal til. Temperaturen har steget betrakteligt.
På kvelden annkom vi Bi Village like ved Pula som vi tilfeldigt valgte å bu på. Det er eit feriesenter/campingplass med alt ein måtte formå. Men alikevell ein av dei vistnok mindre. Eg synest den er enorm.
Her bur vi blant dansker, italienere, tyskere og mange andre nasjonaliteter. Ikkje så mange nordmenn.


Her er madammen havna i havet. Og det er deiligt.


Og her er gubben i Fazena det nærmeste sentrummet. Her har vi fortært diverse deilige måltider. Og eg med min gluten og melkeallergi har fått fortreffelig mat.



Vi har også besåkt Pula. Det var ein varm dag. 35 grader. Men ikkje den varmeste. I natt var det uutholdeligt. Og i dagtidligt kom det vind og regn. Eg går og huttrer men eg tipper det er godt over 20 grader.



Det kjem meir ein annen gang no nører gubben opp grillen. Og eg skal hakke salat av dei deiligste råvarer.
Men eg kan sei så mykje at vi bryt nok opp ein av dei første dagene for å dra til Dolomittene.

5 kommentarer:

Miamaria sa...

Spennende! Må få se flere bilder seinere!

solfrid sa...

Høres ut som dere har det veldig bra:D

akoen sa...

Eg skal legge inn bilder på hjemmesida når eg kjem heim. Men det blir ei stund til;)

Linecas have sa...

Spannende ja takk til flere bilder. Vet ikke så mye om de kantene der.
Bannerbildet ditt ble jeg helt forelsket i , fantastisk flott bilde.

Elsa sa...

Høres ut som dere har en fin tur.
Gleder meg til å få se flere bilder.
Ha en fortsatt fin ferietur.